Sabtu, 10 Disember 2011

Cerita pasal gerhana

  Semalam aku dah standby nak sembayang gerhana.Suami pun dah bersiap nak ge surau and lepas isyak wat sembyg gerhana jemaah kat sana.Aku ne lepas smbyg isyak sibuk terjengah2 kat tingkap.sebelum tu aku tgok memang tak ada bulan.mendung awan sikit punya tebal.tengah sembyg isyak h.phone berdering2 tak berhenti.Rupanya kawanku mintak tolong.Bidan terjun katanya..Majlis pernikahan adiknya.Mak andam sakit.tersenyum aku dgr..kesian pun ada.Dah mcm ni baru nak mintak tolong...Bukan tak nak tolong tapi bila suami balik nanti tentu dia bising.Tiba2 balik rumah aku tak ada.Nak bagetau h.phone tinggal kat rumah.Lagipun aku memang jarang keluar bila dia ada kat rumah.Kecuali kecemasan.SEdang sembyg sunat gerhana ada org beri salam...Tak kusyuk betul aku...Datang nak ambik aksesori pengantin cause aku tak dpt pergi tolong...macam2..lepas tu aku pun sibuk snap gmbr bulan gerhana...tapi bukan nak letak kat fb..aku kalau kat fb agk kurang  sikit...lebih suka membebel sorang2 kat blog...org nak baca ke, tak nak baca ke ada aku kisah.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...