Ahad, 29 April 2012

MAKSUD TERSIRAT DI SEBALIK RUANGAN ”WALL” DI FACEBOOK?




Sebelum membaca entri ini, di sarankan minda geng2 semua di buka seluas2nya….pastinya ada pro dan kontra tapi ambillah mana yang baik, buang mana yang buruk…ok?
facebook oh facebook…..tentunya korang dah biasa baca  rintihan dan luahan di facebook iaitu di ruangan wall  kan?….kadang2 perkara yang x molek pun bleh di update..macam2 status ada..contohnya bergaduh laki bini, marah meroyan x tentu pasal, mencarut, maki hamun dan melucah…serta macam2 lagi…menyampah?? yup..memang adakalanya menyampah… tapi…ok……itu hak masing2….akaun masing2 kan…..terpulanglah…… so apa kena mengena dengan entri ni??
ok..untuk pengetahuan korang…luahan,rintihan dan curahan rasa korang tu menyamai dengan ritual yang di lakukan oleh orang yahudi iaitu “wailing wall of israel”…  apa tu??  ok,nanti aku terangkan..sebelum tu tengok gambar2 ni…







 ”WALL” ? apa maknanya?? yaa..DINDING…soalan kacang tapi nanti dulu..teruskan membaca….
facebook di tubuhkan oleh siapa? lagi soalan senang…>>>> Mark Zuckerberg kan?, bangsanya??>> YAHUDI.
so, WALL dan YAHUDI? apa kaitan?? ok, kaitan antara mereka memang x di nafikan lagi..sangat erat dan sinonim. DINDING RATAPAN. “wailing wall of israel”…. Ia adalah sisa dinding purba yang mengelilingi halaman kuil Yahudi..’laman suci’ untuk mereka…Di dinding itu mereka menangisi dosa-dosa mereka, meluahkan harapan, ratapan dan segala2nya.
masih x faham?? klik link ni…
BANGSA YAHUDI LUAH RASA>> DI WALL ”wailing wall of israel”
‘KITA’ LUAH RASA >>>DI WALL FACEBOOK
rasa2nya ada kena megena x dengan fb ciptaan Mark Z ni?? 
try  www.google.com dan search “wailing wall of israel”. confirm korang akan dapat macam result….
nampak x eratnya yahudi dan wall??
Nauzubillah….so….berhati2lah dengan permainan mereka yang sentiasa cuba untuk menyesatkan umat Islam….yup..bukan terang2ngan..tapi secara halus……halussss….sedar or x terpulang pada kita..
ya..bukan x boleh meluah rasa di facebook tapi biarlah berpada2….maksudnya jangan terlampau ikut emosi….yang boleh membuatkan kita mendapat dosa..bukan kita,kawan2 dan yang membacanya pun boleh dapat ‘saham’…..semolek2nya kalau masalah rumahtangga contohnya x perlulah di war2kan di fb….kurang2kanlah maki hamun,caci,berkata2 kurang sopan……
seeloknya…kongsi2lah ilmu atau nasihat ataupun sesuatu yang berguna untuk di sebarkan sesama kita…..contohnya cerita2 agama… Postkanlah kata-kata hikmah Quran, Hadis atau Ulama terdahulu tentang Agama Islam…
Mungkin niat mereka nak merosakkan Umat Islam tapi kita boleh ambli kesempatan dengan membangunkan Agama Islam melalui platform mereka. Semoga korang semua tak tergolong dalam golongan yang merugikan…..
Wallahu a’lam.
p/s: ingatan untuk diri sendiri jugeerrrr…. ;))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...