Rabu, 26 September 2012

Inilah batu karang yg dikeluarkan oleh en jamil dekat durian tunggal melaka

Beberapa hari lepas  mak mengadu ada batu karang kat hempedunya.Menurut mak ada 5 biji.kami pun pagi2 lagi bertolak ke rumah En.jamil di durian tunggal Melaka.Kami ikut jln dekat jea..lepas tol air keroh ikut bawah jambatan sebelah kiri.Kami ikut Sungai udang.masa sampai tu punyalah ramai..Sampai kul 10 pagi dpt no 157.Terjumpa sorang kenalan.dia sampai kul 5 pagi dpt no 15.agak2 koranglah yg dpt no 1 tu dah tunggu dari kol berapa agaknya...pukul 2 ptg dah tutup.sempat ke...aku tgk ramai org2 tua..ada yg aku dgr..sorang tu ckp suami dia baru ge buang air kecil dah keluar batu karangnya..wah handal tu..kalau warga emas dipanggil cepat sikit.dah pukul 12 tgh..Waktu rehat...adoi...keraslah aku menunggu..Tapi mak aku ni memang semangat orgnya.walaupun umurnya dah hampir 85th dia masih mampu berjln sendiri walaupun x berapa balance sgt ha...ha...kdg2 mcm org menari aku tgk...lepas rehat aku tgk org terus beratur..apa hal dgn no giliran..rupanaya dah x pakai giliran lagi...yg perempuan dipanggil masuk sekaligus..berasak2lah dalam 1 bilik.aku yg pada mulanya nak ubatkan mak, tetiba mintak jugak dicolek dgn En jamil..dgn sekali colek jea....alamak aku punya batu karang keluar sebijik,mak punya 2 bijik...hehe..nak tgk..inilah batu karangnya..bila dibelek2..rupanya dah macam gigi patah yg dah reput..eeeegeli pulak aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...